مهندس امید کریمی فرد با اشاره به پیشرفت خوب پروژه رسوب برداری ژئوممبران پساب مجتمع نیروکلر اظهار داشت: تا کنون نزدیک به۵۰ در صد از حجم پیشبینی شده این ممبران لایروبی شده است و انتظار می رود تا یک ماه آینده این پروژه به اتمام برسد.

 

کریمی فرد با اشاره به نقش پر رنگ ژئو ممبران ها از لحاظ محیط زیستی و جلوگیری از نفوذ پساب به شبکه آبهای زیر زمینی خاطر نشان شد: اهمیت حفظ و صیانت از محیط زیست در تمام ارکان نیروکلر جاری و ساری می باشد. چه در خط مشی، چه در بیانیه ها و چه در در استراتژی ها ی کلان شرکت نیروکلر به حفظ و حراست از محیط زیست اشاره شده است. درهمین راستا و به منظور جلوگیری از آلایندگی محیط زیست، این مجتمع اقدام به اجرای حوضچه های تبخیری با پوشش ژئو ممبرانی نمود که هدف آن تبخیر پساب کارخانه و تبدیل آن به نخاله خشک و جلوگیری از نفوذ پساب به سفر ها آب زیر زمینی بود. از این رو لازم است هر از چند گاهی به طور مستمر رسوبات به جا مانده لایروبی و به محل ها مشخص شده از سوی سازمان محیط زیست استان حمل گردد.

معاون فنی مجتمع نیروکلر افزود: در نیروکلر هر ساله بخشی از این حوضچه ها رسوب برداری می گردد اما امسال برای اولین بار لایروبی کل سطح ژئو ممبران در دستور کار قرار گرفت که طبق پیشبینی ما حدود ۲۰۰۰ تن عملیات رسوب برداری مورد نیاز است و تا کنون ۹۰۰ تن رسوب از سطح ممبران جمع آوری شده است .