ایمان رمضانی، مدیر واحد منابع انسانی در حاشیه برگزاری دوره‌ی آموزشی ایمنی حمل و نقل مواد شیمیایی برای رانندگان و پیمانکاران حمل محصولات بر ضرورت آموزش مستمر جهت ارتقای سطح ایمنی تاکید و خاطر نشان کردند: آموزش یکی از ارکان تاثیر گذار در راستای ایجاد و ارتقای فرهنگ ایمنی و کاهش ریسک بروز حوادث است.

رمضانی با اشاره به برگزاری ۱۲ هزار ساعت آموزش از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون اظهار داشت: صنایع شیمیایی با توجه ماهیتی که دارند و گستردگی فعالیتهای مختلفی که در آنها جاری است دارای پتانسیل بالایی جهت بروز حوادث مختلف شغلی هستند. از طرفی پژوهش‌های اخیر نشان می دهد هزینه های مرتبط با آموزش کارکنان به مراتب کمتر از هزینه های ناشی از حوادث کاری است. از این رو تلاش کردیم در بحث آموزش توجه ویژه ای به مقوله ایمنی داشته باشیم به طوری که ۳۰ درصد از آموزشهای نیم سال اول امسال در زمینه ایمنی بوده است.

ایمان رمضانی ادامه داد: نیروکلر به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت کلر آلکالی، به عنوان مرجعی برای آموزش های تخصصی ایمنی کار با کلر و سیلندرهای کلر مایع می باشد که در ۵ سال اخیر بیش از ۵۸۰۰ ساعت آموزشی برای سازمان‌ها و شرکت‌های همکار و سایر ذینفعان برگزار کرده است.

رمضانی ضمن تاکید بر مقوله آموزش برون سازمان به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خاطر نشان کردند: نیروکلر در راستای افزایش آگاهی و کاهش خطرات کار با محصولات شیمیایی، اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی ایمنی برای آتش نشان‌ها‌، کارشناسان ستاد مقابله با بحران شهرستان‌های همجوار، اورژانس و پلیس کرده است. در کنار آن هر سال دوره های آموزشی و باز آموزی ایمنی حمل ونقل مواد شیمیایی برای پیمانکاران و رانندگان حمل محصولات خود را در دستور کار دارد که امسال پنجمین  دوره از این آموزش‌ها برای ۱۵ نفر از رانندگان در رزو یک شنبه ۱۹ آذر ماه برگزار شد.