در سال ۱۳۹۲ طبق اهداف کلان طرح ریزی شده شرکت نیروکلر، مجتمعی از کار افتاده در یزد را با نام شیمی دانان عقیق یزد خریداری و به مدد دانش و توان متخصصان خود توانست ظرف مدت کوتاهی این کارخانه‌ی از کار افتاده را به چرخه تولید بازگرداند. هدف از این اقدام، توسعه محصولات پایین دستی مرتبط با کلر و ایجاد ارزش افزوده در راستای استراتژی‌های کلان شرکت بود. امروزه این شرکت با تولید روزانه  ۸۶۰۰ کیلوگرم مونوکلرو استیک اسید  (MCA) و ۴۵۰۰ کیلوگرم کربوکسی متیل سلولز (CMC) نقشی کلیدی در تامین مواد اولیه صنایع شوینده و بهداشتی ایفا میکند.

نیروکلر یزد از همان بدو راه اندازی مجدد تا امروز همواره در مسیر توسعه و پیشرفت بوده و تا به امروز چند ده پروژه کوچک و بزرگ در این مجتمع طراحی و با موفقیت اجرا شده است. افزایش ظرفیت تولید MCA و CMC، مهار پساب های آلاینده، ایمن سازی تجهیزات و معابر، پروژه جدا سازی پساب تاسیساتی و بازیافت آن، به روزرسانی و افزایش ظرفیت تجهیزات یوتیلیتی،  بروزرسانی و توسعه تجهیزات ابزار دقیق و ایجاد اتاق کنترل به منظور پایش و مدیریت هر چه بهتر فرآیندهای تولیدی، ارتقا و توسعه تجهیزات بهداشتی و ایمنی و ایجاد واحد ایمنی به همراه یک واحد ایستگاه بهگر مورد تایید اداره کار و امور اجتماعی شهرستان، توسعه فضای سبز داخل مجتمع، پروژه احداث سیستم تصفیه پساب جهت تصفیه پساب و استفاده مجدد برای آبیاری فضای سبز برخی از این پروژه ها می باشد.

طبق نمودار فوق در حال حاضر تولیدات این مجتمع حدود هشت درصد محصولات شرکت نیروکلر به لحاظ وزنی و بیش از ۱۶ درصد فروش محصولات به صورت ریالی را شامل می شود که با بهره برداری از طرح توسعه واحد MCA و کاهش بهای تمام شده می توان نسبت به توسعه‌ی بازارهای فرامرزی و ورود به بازار جدید برنامه ریزی و هدف گذاری نمود.

مجتمع نیروکلر یزد نمونه بارز یک بنگاه تولیدی پویا و توانمند است که توانسته با وجود تمام سختی ها و مشکلاتی که گریبان گیر صنایع خرد و کلان است همچنان در مسیر رشد و توسعه با سرعت به پیش برود و از گذرهای بحرانی و سخت به سلامت عبور کند.